close

最近我常聽的一個團體,也是因為之前的一部機車廣告也才接觸到~

這是個由女主唱Aleza艾蕾沙和製作人兼吉他手James Bryan詹姆斯布萊恩組成的兩人樂團,
曲風輕快但歌詞內容卻唱出對生活的無奈,一種蠻有趣的組合!
這首歌聽起來讓人感覺很舒服無壓力,細細品嚐歌詞意境對工作的紓壓有很大的幫助喔!
也因此這首歌在加拿大被稱為"上班族國歌",你聽了是否也有這種感覺呢?



Sunshine state - Day Job (中英對照)

Where did the weekend goI say to Steve 週末要去哪呢? 我對Steve說著說著,
As the elevator opens On the 7th floor of hell電梯門開在地獄第七層。
Third cup of coffee 三杯咖啡下肚,
Now I’m half awake 我還半睡半醒,
Start to wander through my email 開始隨便看看 email,
Getting cozy in my cell 在我的小辦公間裡窩著。
1-2-3-4-5 more hours 還剩一二三四五個小時,
crush my soul and send me flowers 摧毀我的靈魂,送我花,
take me home where I can be myself again 帶我回家讓我重新做自己。

Someday 有朝一日,
Monday I’ll sleep in ‘till noon 星期一我要睡到中午,
And stay out late熬夜晚睡,
And live the life I want過我想過的生活。
I know 我知道,
One day有朝一日,
I’ll leave this dull grey cubicle behind我要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後,
If the rent could still get paid 如果房租還付得出。

(Aaaaaahhhhhhhh...)
Try to be different 試著變些花樣,
Wore striped socks today 今天穿條紋襪,
I think that everybody noticed 以為每個人都會注意。
Heard them talking in the hall聽到他們在走廊談論:
Hey you know there’s muffins on Todd’s desk 你可知 Todd 的桌上有小鬆糕,
Well I better hurry now and get one我得趕快去拿一個,
Guess I’ll have to miss that call 看來只好漏接那個電話啦。

1-2-3-4-5 more hours還有一二三四五個小時,
sing my love songs in the shower, 一邊淋浴一邊唱情歌,
brush my teeth 一邊刷牙
and try to plan my getaway! 一邊盤算著脫逃。

Someday 有朝一日,
Monday I’ll sleep in ‘till noon 星期一我要睡到中午,
And stay out late 熬夜晚睡,
And live the life I want 過我想過的生活。
I know 我知道,
One day 有朝一日,
I’ll leave this dull grey cubicle behind 我要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後,
If the rent could still get paid 如果房租還付得出。

The dental plan serves me well, 牙齒保險還蠻好用,
I love my erganomic chair,我愛我的人體工學椅,
steady pay, 穩定的薪水,
 they never seem to say, 好像從來沒人說:
I've been wastin' too much time, 我已浪費太多時間,
I don't wanna be there. 我不想再待下去。

Someday 有朝一日,
Monday I'll sleep in till noon, 星期一我要睡到中午,
and stay up late,熬夜晚睡,
and live the life I want because, 過我想過的生活。因為
one day 有朝一日,
I'll leave this dark grey cubical behind 我要甩開這個乏味灰暗的小辦公間,
 things are gonna be different.一切將會不同。

Someday 有朝一日,
Monday I'll sleep in till noon,星期一我要睡到中午,
and stay up late, 熬夜晚睡,
and live the... live the life I want,過我想過的生活。
one day 有朝一日,
I'll kiss this dark grey cubical goodbye,我要吻別這個晦暗的小辦公間,
goodbye, goodbye 再見,再見,
and the rent would still get paid.房租還付得出來。
arrow
arrow
    全站熱搜

    sid704 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()